Novell

Kärleken är allt och ingenting.
Ena stunden allt, den andra.
Ingenting.

Här är en del av en novell jag skrivit.
Om? oh!
Det ekade när hon sprang, sprang ner för alla trappor. Hennes snyftningar hade borrat i sin i allas lägenheter
och henns tårar hade blött ner trappräcket. Helvete, nu var hon bortgjord. Nu kommer hon inte kunna gå till skolan igen. Hon kan inte komma hem, nu kommer ingen prata med henne. Hon var en äcklig flata!
Så jävla dumt gjort! Hon tryckte upp den tunga porten i en suck och sprang,sprang och bara sprang.
Så snabbt hon kunde, allt regn löste upp den dåliga jävla 100% waterproof mascaran, men det var skit samma nu.
Hon stannade vid en busshållplats, andades tungt och kände hur regnet smäller mot hennes rygg.
- 05:17. Men vad i helvete om 1 timme? Jävla skit!
Hon satte sig på den genom blöta bänken.Hon tittade på klottret och försökte läsa vad det stod, men mascaran hade klumpat nu och tårarna fortsatte att rinna. Allt var bara suddigt, hon började gråta ännu mer. Regnets smattrande avtog och hon kollade upp.
Där stod han, han höll i ett blommigt paraply och man märkte att han hade sprungit. Han kollade ner och man såg hans djupa andetag från magen upp till hela ryggen. Han hade inga skor på sig och han skakade.
- Hej, sa han tyst.
- Hej, snyftade jag fram.
- Du skulle inte ha sprungit där ifrån, jag blev ju rädd!
- Mm, förlåt.
- Vad hände?
Hon blev tyst, hon kunde inte berätta det. Nej för fan?
- Svara nu, vad hände ?
- Jag kysste Denise.
- Va, vänta nu vad pratar du om?
Det blev tyst igen, jag kunde inte ljuga för honom, han hade endå fått reda på det senare. Han satte sig ner på bänken bredvid mig.
Han tog tag i min hand, jag kände hur varm han var. Hans blöta fingrar sträckte sig mot mina och han log. Han tog tag i min haka och vände mig om, han kysste mig. Han kysste mig...
Hans tunga var så kall, den var så len. Jag tog tag i bänken och kramade den.
Jag visste inte om det var bra eller dåligt. Jag kände mig dum. Det är för jävligt att vara bisexuell.
Tycka om en tjej och en kille samtidigt? Fan va patetiskt det låter!
Han tog tag i båda mina armar och sedan tryckte mig emot honom.
Hans armar var som fast klistrade på mig. Han kollade mig djupt i ögonen och på hela mitt annsikte. Så tryckte han mig mot sina läppar igen, men den här gången mycket långsammare.
Älskar, älskar inte, älskar, älskar inte, älskar.
Det ekade när hon sprang, sprang ner för alla trappor. Hennes snyftningar hade borrat i sin i allas lägenheter
och henns tårar hade blött ner trappräcket. Helvette, nu var hon bortgjord. Nu kommer hon inte kunna gå till skolan
igen, nu kan hon inte komma hem, nu kommer ingen prata med henne. Hon var en äcklig lesbisk!
Så jävla dumt gjort. Hon tryckte upp den tunga porten i en suck och sprang,sprang och bara sprang.
Så snabbt hon kunde, allt regn löste upp den dåliga jävla 100% waterproof mascaran, men det var skit samma.
Hon stannade vid en busshållsplats, andades tungt och kände hur regnet piskade hennes rygg.
- 03:17, men vad i helvette om 1 timme ,Jävla skit!
Hon satte sig på den genom blöta bänken.Hon tittade på klottret och försökte läsa vad det stod, men mascaran hade klumpat
och tårarna fortsatte att rinna. Allt var bara suddigt, hon började gråta ännu mer. Regnets smattrande avtog och hon kollade upp.
Där stod han, han höll i ett svart paraply och man märkte att han hade sprungit, han kollade ner och man såg hans djupa andetag
från magen upp till hela ryggen. Han hade inga skor på sig och han skakade.
- Hej, sa han tyst.
- Hej, snyftade jag fram.
- Du skulle inte ha sprungit där ifrån, jag blev ju rädd !
- Mm, förlåt.
- Vad hände ?
Hon blev tyst, hon kunde inte berätta det. Nej aldrig !
- Svara nu, vad hände ?
- Jag kysste Denise.
- Va, vänta nu vad pratar du om ?
Det blev tyst igen, jag kunde inte ljuga för honom, han hade endå fått reda på det senare. Han satte sig ner på bänken bredvid mig.
Han tog tag i min hand, jag kände hur varm han var, hans blöta fingrar strävade mot mina och han log. Han tog tag i min haka och
vände mig om, han kysste mig. Han kysste mig ! Hans tunga var så kall, den var så len. Jag tog tag i bänken och kramade den
så hårt att en o annan nagel gick av. Jag visste inte om det var bra eller dåligt. Jag kände mig dum. Det är förjävligt att vara bi sexuell.
Tycka om en tjej och en kille samtidigt, fan va patetiskt det låter. Han tog tag i båda mina armar och sedan tryckte snabbt bort mig.
Hans armar var som fast klistrade på mig. Han kollade mig djupt i ögonen och på hela mitt annsikte. Så tryckte han mig
mot sina läppar igen, men den här gången mycket långsammare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0